Jelenlegi hely

Mercedes-Benz S600 Coupe

Nemrég igazi különlegesség került hozzánk, egy 1994-es évjáratú Mercedes-Benz S600 Coupe.

A W140-es, bálnának becézett S-osztály 1991-ben került a piacra, 1999-ben váltotta fel a W220 kódszámú széria. 406.532 sedan és mindössze 26.022 coupe készült belőle. Az esetünkben is aktuális kétajtós kivitelt három változatban kínálták. A belépő szintet képviselő, s egyben legritkább S420 4,2 literes V8-as motorral volt szerelve. Kevesebb, mint 2500 darab készült belőle. A leggyakoribb kivitel az 5 literes, szintén V8-as S500 lett, ebből közel 15.000 darab készült. A 600-as csúcs verzió, ahogy azt már bizonyára kitalálták, 6 literes V12-es motort kapott, ebből valamivel több, mint 8500 hagyta el a gyártósort. Ha figyelembe vesszük, hány darab maradhatott fent belőle ilyen szép állapotban, akkor kijelenthetjük, hogy tényleg ritkasággal van dolgunk.

De mitől lesz igazán különleges az S600 Coupe?
Egyfelől a már említett V12-es, 5987 köbcentis, 394 lóerős és 570 Nm nyomaték leadására képes motor miatt. Ez a Coupe motorpalettájának csúcsát képezte, csak és kizárólag a 600-as modellekbe szerelték. Másfelől a mérete, megjelenése, minősége és a rengeteg extra az, ami megkülönbözteti attól, hogy mezei cirkálónak tituláljuk. A karosszéria 5065mm hosszú, nem véletlen volt szükség a tolatáskor a hátsó széleken előbújó fém rudakra, melyek az autó méreteit érzékeltetve segítenek a sofőrnek a manőverezésben.

Az S600 belsejében szövettel csak elvétve találkozhatunk az ajtók alján, a lábtér kárpitozásánál és a tetőkárpitnál. A felületek többségét bőr borítja, mellyel a középkonzolon, a kormányon és az ajtókon ízlésesen elhelyezett fabetétek alkotnak harmóniát. Összességében egy egyszerű, elegáns, minőségi beltérrel van dolgunk, a Mercedes-nél nem spóroltak semmit.

Feltűnő lehet a gomberdő, mely az autóban lévő rengeteg extrát hivatott működtetni, mint például az elektromos első és hátsó ablakok vagy az 5 fokozatban állítható kompresszoros deréktámasz. Az ülések fűthetőek, minden irányba motorosan állíthatóak a fejtámlákkal egyetemben. A gyújtás ráadását követően egy kar nyújtja nekünk előre az övet, elősegítve ezzel a kényelmes becsatolást. A motoros napfénytető mellett a hátsó üvegnél gombnyomásra fel és lehúzható napellenző is található a Coupe-ban. Mindemellett az extrák között található még kétzónás digitális klíma, ABS, ASR, ADS, riasztó, tempomat, fűthető tükrök, tolatóradar, a lista szinte végeláthatatlan. A legtöbb dolog ma már ezek közül az alapfelszereltség részét képezi a prémium szegmensben, sok extra még az alsó-középkategóriás szegmensben is megtalálható. Azonban ne felejtsük el, a szóban forgó jármű 1994-ben készült, 21 éve. Abban a korban aligha lehetett ennél sokkal több dolgot összezsúfolni egy autóba.

Dizájnt tekintve visszafogott, és még ma is jó megjelenésű autó az S Coupe, esetünkben az eleganciát pedig a kétszínű fényezés növeli. Mérete hivalkodó, ezt bevalljuk, de a feltűnést ettől eltekintve kerüli, a csúcs felszereltségről csupán az S600 logo és a C oszlopon lévő V12 feliratok tanúskodnak a külső szemlélőnek. Nem sportolásra hivatott, a tempós haladásra azonban teljesen alkalmas, a 0-100-as sprintet körülbelül 6 másodperc tudja le a 2250 kilós Mercedes. A V12-es morajlásából nagyobb gázadásnál is csak keveset hallani, az S600 csendben siklik az úton, a kor színvonalának megfelelő legnagyobb kényelembe helyezve a sofőrt és utasait.

Nagyon örülünk, hogy egy ilyen autó került hozzánk, mely a kisebb javításokat követően kitűnő, kifogástalan állapotában várja következő tulajdonosát. Az S600 Coupe egy kiváló jármű, mely a youngtimer kor küszöbére érve egyre ritkább és értékesebb, tökéletes hobbiautó alap. Aki nem valami hétköznapi dologra vágyik, szereti a kényelmet, az eleganciát, a luxust és az erőt a „régi iskolából”, továbbá érdeklik a német autók, garantáltan nem fog csalódni benne.

Egy szinte örök érvényű tipp: Érdemes egy olyan példányt vásárolni, mely frissen szervizelt, szép állapotú. Cserébe rengeteg jövőbeli költséges kellemetlenségtől megóvja magát az ember, amely egy ilyen prémium autónál a nem megfelelő karbantartás mellett könnyen előfordulhat.