Jelenlegi hely

Fontos emberek a Mustang történelmében

Carroll Shelby először 1965-ben épített át egy Ford Mustang Fastback-et, amely a Shelby GT350 nevet kapta, 4,7 literes, 307 lóerős motorral szerelték fel. Később elkészítették a GT350R, GT350H, GT500, GT500KR Mustangok-at. Ma a Shelby cég széles tuning és gyári alkatrész készlettel rendelkezik a Ford Mustangok-hoz.

                        


GT350 - 1965


GT350 - 1967

 

GT350H régen és napjainkban:

1966
-os GT350H- ez az autó kizárólag a Hertz autókölcsönző számára készült.


2006-ban megjelent egy újabb GT-H Mustang a Hertz autókölcsönző számára.
Ez a Mustang is fekete-arany színű, 4,6 literes, 325lóerős, V8-as motorral felszerelt. Új alumínium hűtőrácsot, egyedi motorháztetőt, oldalsó légbeömlő-nyílásokat kapott.

 

GT500KR 1968-ban és 2008-ban:

1968-ban jelent meg a GT500KR ("King of the Road"), mely 428 Jet motort kapott. 


A KR 40. szülinapjára elkészült a legújabb GT500KR, ez idén kerül piacra.
A 2008-as Shelby GT500KR 5,4literes nyolchengeres és 540lóerős.
 

Steve Saleen versenypilóta volt, később 1983-ban céget alapított Saleen néven. A cég alapítása óta kb. 9000 nagyteljesítményű tuning Mustang-ot állított elő.
Ilyen Mustang-ok közé tartozik a 2004-ben gyárott S281 Extreme Mustang, amely 4,6 literes V8-as motorral volt ellátva, mely 445 lóerővel bírt.
A Saleen Mustang-ok 6-szor nyertek bajnoki címet a GT Gyártók Bajnokságában.

                   

 

 

Jack Roush 1964-ben a Ford mérnökeként dolgozott. Később motorfejlesztéssel foglalkozott. 1988-ban megalapította a Roush Raicing-et, mely versenyautókkal foglalkozott. 1995-ben nagy szenvedélye miatt alapította a Roush Performance nevű céget, amely kizárolag Mustang-ok átépítésével foglalkozik.

2004-ben a Mustang 40. szülinapjára elkészült 40 db Roush 440A Mustang.
Ezen a Mustang-on speciális Roush-féle felfüggesztés, Alcon féktárcsa és 18 colos króm felnik találhatók.

2005-ben megjelent egy Roush-féle Mustang, a 420E, 4,6 literes, 400 lóerős autó, amely új rugózó és csillapító elemeket kapott és 18 colos könnyűfém felnikkel szerelték fel.

 

Dario Orlando 1988-ban kezdett foglalkozni Mustang-ok átépítésével. Orlano a Steeda Autosport alapítója.A Steeda cég az össze Ford modellhez kínál tuningkitteket.
1999-es Mustangra épülő Steeda Q400 Mustang 2003-ban jelent meg, amely 400 lóerővel, Paxton Novi 2000 kompresszorral volt felszerelve. Ezen kívül lecserélték a légszűrő rendszerét és 7,5cm átmérőjű Borla kipufogó rendszert kapott.

 

Parnelli Jones amerikai autóversenyző,ő volt az első ember aki elérte, hogy a Mustang sebessége túllépje a 150mérföld/órás(240/h) sebességet.

 

A 1969-ben mutatták be a Boss Mustang-ot, amelynek karosszéria tervezője Larry Shinoda.
Shinoda a Ford igazgatója Semon Knudson becenevéről nevezte el az autót.
A Boss Mustang 429ci V8 motorral szerelték fel és 4 sebességes manuális váltót, olajhűtőt, versenyfelfüggesztést kapott.
              

Géder Melinda